14. august 2012

En fin helg.

Som begynte med oppmøte 07.45, lørdag morgen på Villa Helena, byttedag var på gang......

Var moro å se eiendommen vår igjen. Hagen var så fin, men dessverre rakk jeg ikke å ta noe særlig bilder, da engelske leietagere kom litt kjappere frem enn forventet.

Ingen fare, fordi Villa'n var klar til mottagelsen av en søt familie på kun 4, med andre ord...her hadde de mulighet til hvert sitt soverom ! 3 bad, 2 kjøkken, 2 spisestuer, 2 tv stuer, m.m.:

På kvelden kom vi på at middagsmat hadde vi rett og slett glemt å kjøpe inn !

Men, det var heller ingen fare, da vi har den lokale, lille pizzeria'n - 5 minutters gange unna boligen vår i Castello'n.

Går forbi flere, slike søte smug, på vår vei bort dit. Bordene er satt ut i smuget langs med spisestedet:

Søndag var det perfekt båtvær ! Det var bare å ta med kurven, fylt med vannflasker (drikker sååå mye vann om dagen!) bikini, solkrem og kamera:


Vi hadde fått vite om en flott fiske restaurant rett over innsjøen her, av våre australske naboer her i Castello'n. De hadde tatt oss med hit siste gang vi var i Italia, men da kjørte vi bil, og stedet var dessverre stengt.

Så planen idag, var og finne restauranten via sjøveien, da vi husket de hadde en pir vi kunne legge til. Når man er gift med en "sjømann", finner han selvsagt frem. Får lurt den norske hvasser snekka si, innimellom de andre italienske båtene som ligger alt her.

Det store spørsmålet nå....ville vi få bord? På en søndag, og ikke bestilt? Sånn som det så ut, var det fullt.


Jeg fikk jobben med å gå inn å spørre, mens skipper'n var igjen i båten, og ikke festet henne helt fast, tilfelle vi skulle dra igjen med engang.

Overraskende nok, greide jeg å gjøre meg  fortstått ?! Forklarte til og med at vi kom pr barca (båt på italiensk) - ble bedt om å vente ti minutter, så ville ett bord bli ledig.

Og volia, det ble det faktisk ! Fordi 10 italienske minutter er IKKE det samme som 10 norske minutter........derfor ble vi så sjokkert når det for en gangs skyld stemte:


Hva spiste vi?

Såklabert blåskjell til min kjære, og jeg tok denne gangen gamberoni, grillede kongereker. Denne restauranten hadde altså en sååå nydelig beliggenhet, og topp service, en fryd og oppleve:

Som du vel ser av bildet, dette smakte himmelsk godt !! Men, vi var enig om at mandag, da måtte vi ut å kjøpe inn middagsmat......kan ikke dra ut og spise hver dag, ikke sant?

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Å Helen, så hyggelig å oppdatere meg på bloggen din.
I halvsvime her jeg sitter/ligger med jetlag i kroppen. Lese blogger er deilig i en sånn situasjon.
Gamberi = smaskens!
Jeg smiler når jeg ser den flotte norske sjekta i de italienske farvann. Er det en Wikstensjekte forresten?
Dens vakre linjer og form kan slå den smekreste Riva´n ned i støvlene. Syns jeg. He he...

Ellers fant jeg Villa Helena endelig på FB. Har prøvd før, men ikke lyktes. Fint å se bilder der, og fint å lese de gode tilbakemeldinger som dere får. Vel fortjent. Det ser superlekkert ut!

Ja i morra blir det hjemmekokkelering, både hos deg og hos meg, Helen. Spist mye nydelig mat hele uken i NYC. Nå må det bli tilbake til den gode hverdagskosten. Den er best.

Zzzzove nå...

Heidi sa...

Jeg er ikke misunnelig, jeg er ikke misunnelig, jeg er ikke misunnelig!

OK da, kanskje litt... ;o)

Kjersti sa...

Å, dette ser og høres så fantastisk deilig ut, Helen! Det er så koselig å lese om hvordan dere to hygger dere sammen, we're talkin' looooove!!!!! :)
Her har vi også fantastiske soldager for tida. Eneste skår i gleden er at jeg har fått så vondt i korsryggen... Pleier å få det med ujevne mellomrom, og det går alltid over av seg selv etter 2-3 dager. Men nå har det vart lenger enn normalt... Må nok kontakte lege i morgen hvis det ikke er bedre da...
Uansett: kos deg med nok en fin soldag (regner jeg med at du har!)

Linda sa...

Herlige bilder!!

Perfekt sommerstemning:)

Ha en fin dag:)

Klem Linda

Anonym sa...

Lovely pictures...and the food looks delicious!!!

Bente sa...

De blåskjellene ser fantastiske ut. Morsomt med ny fiskerestaurant da. Her har vi spist ferske, ferske Hvalerteker rett fra skøyta. NÅ er sommervarmen her og jeg jobber. Torsdag og fri imorgen da!!

Sylvia sa...

Mmmmm...begge rettene hadde passet meg utmerket, for jeg elsker jo sjømat!!!
Så herlig å se deres snekke i Italias farvann. Dere får vel mange lange (og rare) blikk?
Det stedet dere fikk spise på, lå jo herlig til, under trærne.
Var jeg deg, hadde jeg nok "glemt" å handle inn hver dag, for dette kunne jeg gjort hver dag, vettu. men kanskje ikke lommeboka hadde vært enig med meg?
Ang stripevesten min, så kan jeg nok få ordnet litt på den, så den passer. Ja, den ER jo meg. det har du helt rett i, Helen.
klem

fruentimmeret sa...

Det er superkoselig å følge deg i samme "fotspor" vi gikk sammen for et drøyt år siden. Det gjør at de herlige minnene ikke blekner.

Takk for det Bella