18. august 2012

Bli med inn til naboen min....

... nei, ikke de vi spiste middag hos, men en annen søt nabo her i Castello'n.

De heter Angela og Noel, opprinnelig irske, men bosatt i Australia hele deres voksne liv, og nå....også bosatt deler av året her, i dette søte lille smuget - Vicolo della Scaletta, rett ved vår inngang:

Vi går opp stentrappen og inn den doble brune døren. Hvor vi entrer inn i åpen, lys gang.

Dette lille townhouset, ble vel kjøpt litt over 1,5 år siden, og har blitt totalt renovert ! Her ble til og med etasjeskillere tatt ned, og igjen sto skallet av det gamle huset. Så begynte den enorme jobben med å bygge opp alt på nytt.

De har bevart en flott murvegg, som går hele husets høyde, du vil se den bedre lengre ned her....

Moderne kjøkken, med alt du trenger, og selvsagt vindu med nydelig utsikt mot Lago de Bolsena, som dere sikkert har lest mangt et innlegg om hos meg......

Den flotte mosaikken over kjøkken benken, har eier Noel, laget selv !! Riktig ett kunstverk, så nydelig rammet inn av gamle steiner:

Åpen planløsning i 1 etasjen, med spisegruppe, samt sittegruppe foran gasspeisen. Fra ett hvert vindu, nyyyydelig utsikt utover Lago de Bolsena:


Selvsagt internett tilgang, og en fin liten kontorplass - enhver bloggers drøm?


Opp trappen til 2 etasje, ser du igjen den nydelig stenveggen jeg nevnte. På toppen av trappen kommer du rett mot utgangen til en søt, liten balkong !!

Ellers, er det 2 delikate soverom, og 2 lekre bad, med marmor fliser. Gjemt inni ett skap står vaskemaskinen:

Hvorfor skriver jeg så utførlig om denne boligen? Fordi jeg skal lage en annonsen for dem, "til leie" - og legge ut på www.finn.no, men før det - vil jeg la alle som leser min blogg ha første valget !



Har du lyst til å bo en uke eller fler.... i denne lekre boligen ?.. beliggende i en gammel Castello? Altså inni byen som tilhører en borg......dere som har fulgt meg en stund, vet jo hvordan det ser ut her.

Da boligen har 2 adskilte soverom og 2 bad, passer det perfekt til 2 vennepar, eller mor og far med 2 barn.

For å minne dere litt om omgivelsene her .....en liten collage, og som dere vet, er det gangavstand til Lago de Bolsena, hvor du har stranden, tar deg ca 10 minutter å gå ned:


Det beste av alt, skulle du har lyst til å være her når det er veldig varmt, altså august mnd, har de selvsagt aircon i begge etasjene, hvilken lykke, da sover du like godt som hjemme i avkjølte rom !!

Ellers, kan det leies mer eller mindre året rundt, hva med høstferien? Den er lavsesong hos dem.....ellers, vil jeg nevne mai, med sin valmue sesong, juni har nydelig temperatur - og juli begynner det gjerne å bli mot 30 grader, så har du gjerne mer "norsk sommer" i september. Skulle du velge august, kan jeg love deg konserter i flenge her, utstillinger, masse liv, fordi da har italienerne sin fellesferie !


Prisen pr uke:
Lavsesong:     800,- euro  (i dagens valuta vil dette være ca. kr. 5.900,-)
Høyseseng: 1.000,- euro - juni, juli og august (i  kr. ca. 7.400,-)

Dette inkl. alt forbruk av gass, strøm, håndkler, sengetøy, sluttrengjøring, all forbruk av aircon.

Se deres egen nettside her ! www.vdlbolsena.com, med mye bedre bilder tatt av proff fotograf, disse over har jeg tatt - samt se mer info om Bolsena her !

Ta kontakt med meg, om du ønsker å leie - nå skal jeg begynne med å utarbeide annonsen...... god lørdag !

8 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann, det var selgeren Helen, det!
Her fikk jeg ko lyst til å bo. En lekker leilighet var det! Men ikke i år......jeg drar jo snart på en ny tur, skjønner du. Joda, til sydligere strøk, og den er allerede booka forlengst!
Men jeg er sikker på de får napp.

Ang Hortensia, så har vi en på jobb, som har vært grønn i hele sommer. jeg har passet så godt på den (styler med den i butikken) men da jeg kom tilbake fra ferie, var den slunken og slapp, stakkar.

I morgen flytter Sønnen, så her er det pakking og forberedelser. Hønemor gruer seg, for nå får jeg ikke sett han igjen før i slutten av sept. Jeg trøster meg med at han helt sikkert får det helt topp (og vil savne mamma kanskje litt...)
God helg. klem

Thelma Louise sa...

Spennede.:.) gøy å se inne i hus, man har jo lyst til det når man er på utsiden .:)) Takk for titten.:)

Klart den genserens pop har noe med navnet å gjøre...ung trendy blogg jente..som strikker en kul genser som er enkel å strikke at alle kan klare..og ikke minst ha tid til..
Mange ungdommer prioriterer vel helt anderledes enn å bruke tiden på å sitte og strikke...Men fler og fler kommer på banen, og det er bra..vi må ta vare på strikke tradisjonene våre..)

Jeg strikke mye til datteren når hun var liten, da gikk det i ullsett, med mye mønster og mikk, bukse, genser, lue, votter, sokker .Så gikk det mer over på dukkeklær...Det går jo fort.:)) hehe...Nå er det hundre andre ting, så vi får se om jeg igjen blir bitt av basillen..så på garn til den skappel gensern i går..og steike om jeg skulle bestille på nett, fant jeg ikke begge garntypene hos en butikk..da begynte det å bli en stiv pris...Jeg har jo sett noen genseren jeg kanskje heller kunne tenkt meg fiks ferdig fra butikken..:) Vi får se.:)

Ha en kos søndag...nydelig vær hjemme i dag, og de har meldt 26 grader i Oslo i dag..phu...i går var både og regn og opphold.men veldig klamt om kvelden.:)

Klem

Bente sa...

Du Helen du klarer å friste. Denne leiligheten er jo helt fantastisk, men deres er jo også helt toppers den også.
I år er det dårlig med ferie igjen på meg, var jo i Bolsene i mai vettu.
Vi flytter vel hjem fra Hvaler idag. Har ikke lyst for da føler jeg denne sommeren er over. Her er det fint om høsten og vinteren, så det blir nok mange helger til.
Torsdag og fredag skal jeg på seminar med jobben. Denne gangen til Hankø fjordhotell, ikke langt hjemmefra. Det er mine fridager som jeg får tilbake senere heldigvis. Venner har spurt om vi vil til Venezia sammen med dem i september.
Og så rart jeg må nok shoppe for å ha noe på meg til Hankø....

Ciao fra Bente

mimmi-leone sa...

Hei Helen!

Så flott det var hos naboen din.
Likte inngangspartiet også.

Hørtes veldig fristende ut, sæelig etter en sommer med bare jobbing.

Ønsker deg en nydelig uke!

Klem

Maliva`s verden sa...

Se der ja....jobber som agent du også ser jeg. Takknemlig for tips hvis vi skulle svinge innom dine trakter etterhvert. Får jeg henv.ang. utleie i Italia, sender jeg de videre til deg;o)
Her er det "hot" om dagen, og fortsatt masse franskmenn som er på ferie, så nå ser jeg frem til min fav.måned september snart ankommer.....nyt dagene. Dere blir vel i Italia en stund nå kanskje? Alltid spennende å titte innom deg vettu....å se og lese dine reiseopplevelser. VArm klem fra mæ

Kjersti sa...

Jeg begynte å lure på hvordan du hadde fått lov til å ta så mye bilder hjemme hos dem, til og med på soverommet... Men så skjønte jeg det jo! :) Nydelig leilighet med fantastisk beliggenhet, tipper det ikke blir vanskelig for dem å leie ut!

I dag pøser regnet ned her. Jeg skal straks dra på kiropraktorbehandling. Heldigvis er korsryggen min nesten helt bra, men jammen hang det lenge i denne gangen.

Ønsker deg en fin start på en ny uke! :)

fruentimmeret sa...

Du er i eiendomsbransjen ja, du har ikke nok med eget. Hahaha. Dette er du god på, Helen! :-)

Flott leilighet til overkommelig pris.

Elisabeth sa...

Absolutt et alternativ for P og meg. Med et vennepar kanskje? Takk for tipset, Helen. Kikker innom på deres egen nettside også jeg.

Ellers koste jeg meg med innlegget om vennemiddagen du var på. Nydelig meny, helt etter min gane.

God kveld, fine.