23. august 2012

Aperitivo !

Vi var bedt på aperitivo hos tyske Dagmar, nytt bekjentskap via middagen hos naboen her om dagen.

Hun har den søte terrassen du ser her, der hvor du ser ett bord med hvit duk på. Ja, jeg skal innrømme det...vi kan kikke ned fra min kontor-balkong. Så da var det bare å stikke ned når vi så folk hadde begynt å komme. Var jo kort vei, kan man si....:

Utenfor inngangsdøren, sto denne morsomme flasken, som pekte opp mot ringeklokken:


Denne kvelden var det sort antrekk på meg, har nesten ikke brukt den fargen i hele sommer ! Men, så varmt som det er nå, må man bruke lette topper eller sommerkjoler.

Her sees Dagmar med min kjære, og flere tyskere som hun har blitt kjent med her nede, var også invitert:


 Slik ser da ett aperitivo bord ut, fikk forresten servert en helt nydelig prosecco:



Sandra, meg og Barbra, som vi hadde vært på middag hos noen dager tidligere. Sandra syntes jeg brått hadde blitt så mye brunere, hvorpå jeg måtte fortelle om vår fantastiske utflukt til "secret beach paradise" - og antagelig de timene der hadde gjort sitt......

Tilfelle du lurte, ja, jeg smører meg med faktor 30 i ansiktet hver dag ! Og faktor 15 på kroppen når jeg soler den.

Hun kunne fortelle at det fantes mange slike små perler langs med innsjøen, som bare kan nås med båt. Vi som trodde mange av disse plassene var private? Men, neida, det er strandlov her også, og fritt fram for alle....men, så var det det med adkomst.

Da vet vi hva vi skal på vår  neste båttur, finne vår lille, hemmelige beach.


Utover kvelden, dukket det opp flere, og flere på denne lille terrassen til Dagmar. Da var det bare å åpne opp porten til naboens terrasse, så forflyttet noen seg dit ! Praktisk, ikke sant? Godt naboen var hjemme i Roma, da.

Vi fikk nok en invitasjon til nok en nabo, til middag denne uken. Samt invitasjon til aperitivo til nytt tysk bekjentskap, men vi takket nei, nok festivitas for denne gang, nå skal vi reise til fjells !

Sender postkort såklart - til da - ciao fra Italia !

11 kommentarer:

Elisabeth sa...

Bon giorno, bella.

Va bene?

Koste meg med nok et innlegg om de hyggelige naboene deres. Moro å etablere litt nettverk der dere bor tenker jeg.
Den utsikten fra verandaen er bare SÅ vakker, Helen.

I natt drømte jeg om Italia.

Nå på vei til "jordbærstedet" med bikini, kaffe, bok og mat i sekken. Fridag før jobbehelg. Og sola skinner. Juhuu!!

Kos deg på tur til fjelles. Gleder meg til nye postkort.
Elisabethklem

Bente's sa...

Drømme drømme... blir helt fengslet av vakre omgivelser, hyggelige nye relasjoner og fabelaktig fristende oppdekninger.
Som en venninne sier - i sydlige strøk lever de mer. Det tror jeg så gjerne.
Ha det supert på fjellet
Bente

Fru Tunheim sa...

Å så hyggelig det ser ut.....og så deilig med sommerkjole på kvelden. Tror jeg skal legge meg det aperitivobordet på minnet til vi forhåpentligvis innvier utestuen på hytta neste sommer....

God tur til fjells til dere begge!

Kjersti sa...

Mmmmmm, det bordet så jammen fristende ut! Det er jo så deilig å småspise og drikke i timevis. Artig påfunn med flaska ved døra!
Til fjells, skriver du. Da blir jeg spent - hvilket fjell, i hvilket land? Jeg følger med! Imens er jeg nå her hjemme med ryggen min. Den var nesten helt bra igjen, bare litt småmurring, men i dag smalt det til igjen så jeg trodde jeg skulle gå i bakken ute på plenen. Nå har jeg avlyst kiropraktortimene mine, mistenker at det er behandlingene som har trigga noe i kroppen... Må sørge for at ryggen er helt på topp før vi drar til London ( og helst lenge før det... ).

Anne sa...

Et hint av det gode liv!!! og jeg koser meg stort med dien fortellinger her, for brått du var liskom hele sommeren over her, og en har igjen tredd inn i litt større klesplagg desverre, godt da en kan nyte litt av din tilværelse Helen :-)))) LOVE IT!

ide-puffen sa...

Hei kjære deg.
Så herlig dere har det og nyter den sene sommeren. Vakkert i den lille sorte også selvfølgelig. Godt med gode naboer og det ser ut som dere hadde en deilig aften.
Stranden under her ....mamma mia så vakkert. En fredelig strand bare for seg selv.
Koselig å innom deg igjen. Jeg har ikke lest blogger i sommer, men nå kommer leselysten over meg når mørket og høsten setter inn. For tiden mye i hagen å høster inn vitaminbomber til den mørke vinteren.
Hei hopp og kooooos deg videre
Klem fra meg

Anonym sa...

You certainly have some very nice neighbours! Sounds VERY HOT in Italy just now...I would have to live in a fridge!!!

Jorunns hobbyblogg sa...

så koselig det så ut, deilig med en smakebit av det gode liv i Italia :-)
Hyggelige naboer skal man ta godt vare på!
kos deg videre, blir spennende og se hvor ferden går.....
God tur!
Jorunn

mimmi-leone sa...

Gjennom historiene dine føler jeg at jeg nesten er der.
Nesten som om jeg leser en bok.

Så koselig dette hørtes ut.

Lurt med solkrem 30 i ansiktet. Det har jeg også brukt helt siden jeg var 30 år, fint å bevare huden :-)

Ønsker deg en fin helg!
Og venter på flere historier.

Klem

Sylvia sa...

Heisann
Jammen koser dere dere i varmen, Helen. med nye bekjentskaper, god vin og vidunderlig mat, og hyggelige mennesker. Brun var du også blitt! Nei, jammen, altså!
Skriver en liten hilsen til deg i bloggen denne gangen også. Du må inn å se......
God helg. Klem

Thing sa...

Åh så hyggelig det ser ut!
Og for en utsikt! Herlig =]
- og jeg syns du ser smashing ut i sort også =]