27. juli 2012

Postkort !

Til deg fra meg ! 

Ja, da har jeg kommet meg tilbake til Norges land....... og det tok tid. Flyturen var grei nok, dog litt forsinket pga mye luft trafikk over Gardermoen - vi kom oss da avgårde med 25 min forsinkelse fra Roma .
(pga, noe tull med flygeledere oppi tårnet på Gardermoen...sukk.....)

Så går jo ikke flytoget i Oslo for tiden....pga utbedringer :(
Derfor ble det letteste valget å ta buss til Bussterminalen, ta så Tjøme ekspressen til Tjøme Sentrum og taxi derfra hjem. Ialt satt jeg på busser like lenge som flyturen min tok fra Roma til Oslo !

Idag, torsdag var det knall vær - og tur inn til Tønsberg sto på listen. Litt action nede ved havna pga avdukningen av Jahn teigen statuen, faktisk så mye folk at jeg så ingenting....jeg tittet på det flotte vikingskipet, som nå er ferdig og lå til brygge:

Etter endt bytur, var det bare å vende snuten hjem mot:
Under Vrengenbro var det ett tog av båter å se !! Herlig med slikt fantastisk sommervær.

Ett ærend gjensto, innom Tjøme sentrum til min lokale garnbutikk. Jeg måtte ha garn til å hekle flere sjal til venninner og min kjæres datter. (da ble det blå garnet til deg, Pia)

Det skal tas med på tur.....mens, min kjære er igjen i Italia, og skal jobbe med byttedag på lørdag, skal jeg ut å fly...igjen....på lørdag, flight nr. 17 hittil i år.

Sender ett postkort - til da :

GOD HELG og GOD FERIE til dere som ennå har det tilgode !

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Hoho, jeg kan ikke annet enn å le av dine flyturer:)) Jeg har flydd til Gran Canaria i år, that's it:))
Hvis høsten blir pyton, vurderer jeg en uke til i varme strøk;)
God tur videre, Helen!
klem fra meg i sola..iiiii:))

Fru Tunheim sa...

God tur videre, Helen og takk for turen i dine hjemtrakter.

God helg!

mimmi-leone sa...

Hei Helen!

Velkommen tilbake til Norge!
Tønsberg og Tjøme er koselige plasser å være på, kanskje særlig i sommerhalvåret.

Tusen takk for koselig kommentar fra deg.
Jeg har ikke vært på Lesvos i år, men måtte bare dele noen av de vakre bildene jeg tok.

Ønsker deg en nydelig helg!

Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

se der var du på farten igjen ja,
det garnet liker jeg også, nå her jeg et prosjekt med lappeteppe gjen hvor jeg bruker fabel og ensfargede rester i silja og tilsvarende, blir så mykt og deilig.
gleder meg til å se bilder av sjalene dine.
God tur videre!!
Jorunn

fruentimmeret sa...

Takk for nydelig postkort fra Tønsberg!

Så mye som du reiser, opplever du nok mye av både forsinkelser og annet som hører til


Ønsker deg en fin uke :))

Kjersti sa...

Høres strabasiøst ut, ja...
Tønsberg er en koselig by! Så innslag på nyhetene om Teigen-statuen. Den har han jammen fortjent!
Nå lurer jeg jo på hvor ferden gikk på din neste flytur... :)

Mette sa...

Ja, du er stadig pa farten! Garna sa fine ut. Hvilket sjal skal du lage?