15. juli 2012

...også videre....

... tidlig onsdag morgen.

Ingen flott champagne frokost idag, fordi vi skulle sette oss rett i bilen og kjøre videre og vi var rett og slett mette etter gårdsdagen deilige middag i Leipzig.

Men først en god kopp kaffe, som ble inntatt ute, mens portieren hentet bilen vår:

Vi ankom denne byporten utpå ettermiddagen i lett overskyet vær:

Denne gangen hadde min kjære valgt hotell, Hotel Neue Poste, som oste vel rett og slett av fordums prakt....litt slitent var det vel, greit nok rom og ikke noe å si på prisen:



Så hvor var vi?

Joda, tilbake til denne gågaten i alpebyen Innsbruck ! Skyene hang tungt over byen og lovte regn....men når.....?

Jeg hadde en hyggelig shopping avtale på timeplanen, nei skulle ikke kjøpe meg tyroler antrekk:

Derimot SKO, nærmere bestemt ett par ballerinaer fra merket GUCCI.

Disse hadde jeg funnet og prøvd sist jeg var her, men dessverre var de i 39 og var for store, de hadde ikke min størrelse, som er 38 eller 38,5.....

Den utrolig hyggelige homse selger'n, kunne fortelle at de hadde dem i butikken deres i Strassbourg. Skulle jeg kanskje innom dit? Nei, det skulle jeg ikke....

Vel, han kunne få de levert til Innsbruck hvis jeg var her dagen etterpå.
Nei, det var jeg jo heller ikke, derimot var jeg nok tilbake om 1,5 uke, kunne de ligge å vente på meg til da?
Ja, det var ikke noe problem!
Var det virkelig mulig?!?
Nettop det skulle jeg finne ut av nå.

 

Skoene var ikke lenger utstilt og jeg spurte:

"Husker du meg? Jeg skulle ha de GUCCI skoene?"
"Åja, jeg har ventet på deg, visste du ville komme tilbake, og har for sikkerhets skyld bestilte jeg opp str 38 og 38,5 til deg."

Wow, hvilken service, må si jeg ble imponert. Forlot butikken shoppingglad, og frydet meg over at de fremdeles hadde vært på 50% salg, og skattepengene hadde blitt brukt, ja for de hadde lengtet etter å bli brukt til noe (u)nyttig!

Middag tok vi på Adler, igjen, smakte på østerriske bobler:

 Mens vi spiste kom brått regnet, dog ikke uventet, høljet det ned og gatene var tomme på 1,2,3 !!

Da gjensto kun ett legg igjen på denne turen, og da vet dere jo målet: Bolsena by - kjente jeg gledet meg til å komme hjem igjen, dit også !

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Det var sannelig litt av en service!! Herlig når slikt skjer..og godt du fikk brukt feriepengene dine:O))
Skal si det regnet..her er det 12 grader, men regnet uteblir så langt i dag.
Kjør forsiktig videre, klem fra meg;)

Kjersti sa...

Ja, homseselgerne i Innsbruck fornekter seg ikke!! Gratulerer med nye sko, kos deg med dem! ( Jeg har bestemt meg for at det er sko som skal stå på handlelista når vi er i London, for nå har jeg egentlig så mye klær jeg aldri får brukt... men... Vi får se om dette står ved lag om to måneder!)

Bente sa...

Hallo Helen
Her flyr dagene iveg, har sjekket de siste innleggene dine idag. Litt av hvert du opplever igjen.
Jeg vil si det var service med de skoene.
Vi pakker nå ikveld for en liten rundtur i Norge. Skal prøve å sende noen postkort fra turen.

Bente

Fru Tunheim sa...

Nydelige sko....de kunne lett havnet på mine føtter også.

vimza sa...

Å så herlig:) JEg elsker å lese bloggen din:) I går satt jeg og mannen og drømte oss bort i Villa helena bloggen din:)

dere ser ut som så herlige folk:)

Å DEN servicen på butikken <3 fantastisk, sånt blir vi SÅÅ glad av:)

ønsker dere en herlig dag :)

stor klem Yvonne!

Vibbis sa...

Hurra, grattis med nye Gucci sko : )

Berit sa...

nydelige sko !! og for en service !!