4. juli 2012

Neste postkort......

.... kommer fra byen:


Dette er hva byen Leipzig har blitt kjent for i sin tid:


Vi skulle egentlig vært 2 døgn i Selb, men min kjære hadde begge sine møter på samme dag og brått hadde vi egentlig ikke noe mer å gjøre der....så jeg inn på www.booking.com og fant denne teksten som fristet:

"Dette historiske 5-stjerners hotellet i Leipzig er et av Tysklands mest eksklusive hoteller, og har et stilfullt spa-område og en gourmetrestaurant. Gamlebyen finner du en 5-minutters spasertur unna".

Hotel Fürstenhof, a luxury collection hotel, som det står på deres lille brosjyre, hjemmesiden finner du her.

"Originally built in 1770 as a local banker’s house, the Fürstenhof has been used as a hotel since the beginning of the 20th century. It has developed into one of the leading hotels in the city and, following extensive renovation, re-opened in 1996 as a 5-star Superior hotel".



Rommet vårt:



Må si jeg liker å drikke juice fra stettglass....er noe elegant over det, sammen med å få hver sin lille tekanne på ett sølvplett fat....ja, idag var det kun ferie og vi hygget oss med litt hverdagsluksus.

Mens vi satt der å nøt hvor deilige frokost (som ikke er inkl i romprisen, til info, men koster Euro 25,- pr pers !) sier plutselig min kjære:

"Jøss, se han der...han har ett glass med champagne?"
"Hva?! Tro hvor har han fått det fra....mens blikket mitt saumfarer buffén....og der i enden, sto det to høye kjølere på stett fra gulvet, med hver sin flaske oppi.

Skal si jeg fikk fart på min kjære som hentet hvert vårt glass med bobler, får det er ikke hver dag jeg har champagne-frokost !!

Og når det er sagt, bør jeg vel si klokken var halv elleve på formiddagen, så ikke du tror jeg sitter å drikker bobler åtte om morningen ! Skål

Etter en laaaang frokost, gikk vi ut i byen. Det var mye byggarbeid på gang, blant annet ble det lagt brostein i flotte bølge mønstre i en av hovedgågatene:

Som alle tyske byer jeg har sett, flotte, staselige, fordums praktbygg:

Fant denne skjønne blomsterbutikken i en bakgård:

Gammel vann pumpe, som ikke virket, kunne min kjære konstatere, ja, får han MÅTTE selvsagt prøve den ut:


Meg, i min nye Missoni topp, som jeg kjøpte i Innsbruck. Står foran dette kjente bygget "Die Alte Börse":

Vårt kultur innslag denne dagen, var å gå innom dette museumet beliggende i gamle rådhuset. 
Stadtgeschichtliches museum: Prøv å si det navnet...puuuuh

Før vi tok turen tilbake til hotellet, da vi ville benytte oss av dette deilige pool/spa-området. Dette var sååå smart og flott laget, og vi var de eneste gjestene der, deilig med ett forfriskende bad, før turen gikk videre til en.....


...liten tysk by, ny for meg, og jeg gledet meg, for den skulle være sååå søt.......

12 kommentarer:

Tovepia sa...

Oj, så mange spennende byer du er innom!
Jeg drar på hytta idag og skal pleie en rygg som ikke er god:))..har malt, vettu:))
Likte spaområdet ditt, der skulle jeg også ha vært:)
Klem fra mæ;)

Fru Tunheim sa...

Ja takk til et par netter på det hotellet og selvfølgelig champis...

God tur videre

Bente sa...

Takk for postkortet. Jeg elsker stetteglass!!

Janne sa...

Skal si du virkelig får vært rundt skal jeg si :-)

Fortsatt god sommer:-)

Anonym sa...

So many beautiful buildings! The hotel looks really lovely!
I can understand you enjoyed being there!

ide-puffen sa...

HEIA søte Helen.
Endelig tilbake etter pause.
Så ut som et nydelig hotel. Jeg må bare kommentere at det er så flott at de legger ny brostein i gatene. Her til lands blir alt fjernet eller lagt asfalt over. Makan.
Kos deg videre du din globetroller. Nyt livet trenger jeg vel ikke si for det kan du.
Sommerklem fra meg
Randi

Thing sa...

For et herlig hotell!
Champagne til frokost? Jatakk!

Stadtgeschichtliches
Stadtgeschichtliches
Stadtgeschichtliches!

=]

Veldig spent på hvor neste postkort kommer fra!

mimmi-leone sa...

Hei Helen!

Så mange fine bilder av flotte bygninger!
Ønsker deg en nydelig helg!

Klem

fruentimmeret sa...

Wow, skal si du fant et hotell helt etter min smak. Så ut som en flott by. Takk for touren

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Helen!
Så spennende at du bor i Italia, og du viser mange flotte bilder! Skulle gjerne hatt litt sol og varme derfra nå, men vi får kose oss og spise masse norske jordbær!

God helg til deg fra meg!

Klem Cathrine :-)

Elisabeth sa...

Ååååå, jeg digger postkortene dine Helen. Og bobler til frokost på tyske hoteller har jeg også erfart er vanlig.
Men Leipzig har jeg aldri besøkt. Ikke Celle heller forresten. Begge er nptert på "blokka mi".

God helg, fine du. Kjenner jeg deg rett, finner du nok på noe hyggelig i regnværet?

vimza sa...

ååå herremiiin!!!! jeg drømmer om å drikke champagne til frokost.. nesten som en prinsesse! Og det fortjener du Helene:)

Er så spent på neste postkort nå, elsker å kose meg med en god kopp kaffe og drømme meg bort på din blogg:)

ha en fortsatt fantastisk tur:)
klem Yvonne!