23. juli 2012

Konsert og porchetta !

Ja, tro det eller ei, men vi skulle på nok en konsert her i Borgen, og det var på lørdag. Våre venner kom oppom takterrassen vår her i Castello'n (Borgen) - en liten apertivo ble servert.

Min kjære tok bildet av min venninne Lisbet og meg, og fortsatt uten at vi var klar over det. Han syns det var så moro å se hvor ivrig vi var med å skravle og le !

Lisbet har spennende prosjekt på gang denne høsten. Har du hørt om Mathallen som åpner i Oslo? Oktober mnd.....du kan lese mer her ! Der kommer hun til å ha en matbod med italiensk mat, olje, økologisk kjøtt m.m. Du kan se mer på Facebook under Via Italia.


Resten av hennes fine familie. Rart å se barna hadde vokst så mye, i høyden !! Her til venstre Christine, som titter utover Bolsena by:
Vi skulle før konserten, spise porchetta, sjefen sees her:
Dette ble servert foran Monaldeschi palazzo, rett bak her ligger vår lille bolig.

Gudskjelov, var bord bestilt, for her ble det fullt, det er ikke store serveringen her, med til gjengjeld sååååå utrolig koselig å sitte her:

Utpå kvelden ringte vi til en nabo, Luciano, fordi han hadde bursdag. Denne karen fylte 82 år denne lørdagen, så vi ba han komme ned å ta en skål i bobler. Han var ikke vond å be:

Konserten var forresten veldig bra, høy stemning da de spilte gamle Gypsy King låter, husker du bandet fra1990- tallet: Herlig sommermusikk.

Denne fine karen har levd livet !

Gift en gang, fikk 2 barn, som idag er voksne og har sine barn igjen. Så ble han sammen med en mye yngre kvinne....hun ønsket seg barn, og som han så flott ordla seg den gang dette ble fortalt meg:

 "So, you know, I give her a daughter" ! Ja, han er far til en nydelig datter på 11 år.............................!

Tro om det virkelig er no' i utsagnet: "Italians are better lovers"? ..............hmm...........ikke vet jeg.............
Men, historien har ingen lykkelig slutt, han er idag skilt.

Info hentet fra Wikiepedia:
Porchetta is a savory, fatty, and moist boneless pork (svin) roast of Italian culinary tradition. The body of the pig is gutted, deboned, arranged carefully with layers of stuffing, meat, fat, and skin, then rolled, spitted, and roasted, traditionally over wood. Porchetta is usually heavily salted in addition to being stuffed with garlic, rosemary, fennel, or other herbs, often wild

10 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

se her er det damene som koser seg :-)
Hærlig, og er det ikke bobler i glasset mon tro? Ditt Italia liv er som ut av et eventyr :-)
Så veldig deilig ut den båtturen også, når det er varmt er det så godt å komme seg ut på vannet for å få litt luft.
Ser at du har blitt en racer på collager også.

...så har du helt rett, det ble Italiensk mat i Edinburgh også, jeg hadde følelsen av at Italienske restauranter var i flertall der borte, kan være vi har et filter og bare ser dem ..... he he...
November blir det Italiatur, Roma er bestilt -hurra!! Kos deg videre!
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Det ser ut som dere riktig koser dere der i sofaen med vin og god stemning, herlig......

Skjønner at det fort blir fullt på den uteserveringen med god mat, vin, stemning og konsert....og ikke minst deilige varme kvelder. Det savner jeg veldig og det ser ikke lovende ut fremover heller.....

Thing sa...

Så herlige damer!
Kan tenke meg at skravla gikk der ja =]

For en flott kveld!
Tusen takk for at du deler med oss!!

Bente sa...

Helt herlig Helen. Og italienerne er jo veldig glad i barn så klart Luciano måtte gi sin kone one bambino.
Gleder meg veldig til mathallen som kommer i Oslo, og når jeg får høre at din venninne skal være med her blir det helt toppers.

Håper vi treffes. I hvert fall planegger jeg en Proseccotur igjen. Det gjør vel du også??

Bente

Kjersti sa...

Ser du er i ditt ess! Synes jeg hører deg skravle og le :)
Veldig fine collager, så flink du er! Morsomt å vise flere bilder i en serie.

Tovepia sa...

Oser av kos og stemning!...kjenner de varme kveldene, de savner jeg mest her hjemme;)
Jeg har bodd 2 mndr i Paris og feriert der flere år på rad, så derfor er Paris et yndet sted å drømme om:))
Kos deg videre, klem fra meg;)

Thelma Louise sa...

herlig mat.:)) snasne damer..)) og italina lover har kanksje selvtilliten til å tro de er bedre..(noen i alle fall ) tjhii.:))

kos deg videre..))

KLme

fruentimmeret sa...

Hvem ville ikke kost seg en slik kveld???!!!

Kan føle stemningen ut i fra dine flotte bilder ;)

Han eldre karen har nok mange gode historier å fortelle etter et langt liv. Håper han ikke ble altfor trist etter at ungkona forlot ham...

Klem

Anne sa...

Kos og samvær i høy klasse, and I love it!!

Italiener, tja... kjæm æ, he he

Berit sa...

for en herlig bildeserie her : ) kan fornemme stemningen her !!

skulle gjerne gått rundt i sommerkjole med bare legger.. istedet er det ullundertøy og toppturer i regnskodde : ))

ha en fin helg ! skal prøve å scrolle meg gjennom en del innlegg her.. har ikke vært for mye tid til blogger i det siste ; )

klæm