13. juli 2012

"Gulroten" !

Vi tok fergen fra Larvik denne gangen, tirsdag morgens avgang kl. 0800. Jeg hadde med meg KK, hvor jeg etterhvert sto litt fast på det å finne ord  i en labyrint av bokstaver, og ba min kjære om hjelp.

Han tok "helt av" og fant alle ordene.....og han som påstår han er litt ordblind? Hæ...?..er det en fordel i slike ordleker? Han var ihvertfall råflink og jeg satt der lett målløs !



På fergen traff vi på en bekjent, som for 2 uker siden hadde kommet ut av isolat, og vært alvorlig syk med kreft. Det var rart og se han igjen, ikke sett han på maaange år, og der var han uten hår....folk blir litt anerledes uten hår, syns jeg.

Men, han hadde det gode smilet sitt og glimtet var tilbake i øyet, som han sa:
 "Jeg er bare så lykkelig jeg lever" !

Ja, slike utsagn får en til å tenke ............. over livet .......
Det var godt å se han igjen.Som jeg før har sagt, syns vi treffer på kjentfolk mere i utlandet/reiser/flyplasser, enn hvis jeg er en dag i Oslo, rart....?!

Ankom Hirtshals etter 3 timer 45 min, til lett yr og gråvær:


GPS'n var stilt inn på destinasjonen vår, og viste vi hadde en  9,5 timers kjøring foran oss... hadde derfor en "gulrot" å se frem til - når vi nådde målet denne kvelden.

Ja, jeg hadde bestilt rom på mitt favoritt hotell for tiden, Hotel Furstenhof i Leipzig, hvor vi bodde på vei oppover til Norge, altså for knappe 1,5 uke siden:

Vi trodde vi skulle ankomme hit kl. 21.30 men, etter flere timers kjøring krøp tiden inn, og vi ankom kl. 20.45, brått hadde vi nesten en hel kveld, syntes vi.

Jeg skiftet til min nye kjole, i silke, perfekt til varme kvelder (kjøpt på salg til kr. 400,- det kaller jeg ett kupp !! Til sammenligning var hold-in trusen min i samme prisklasse....hehe).

Deilig å sitte ute å spise middag, og drikke noe godt i stettglass:

Ååhhh, det er mye god mat i Tyskland, det er sikkert og visst. Svin rullet i parmaskinke, og soppsaus, samt hakket opp rotgrønnsaker til:

Tilbake til hotellet, satte vi oss ute, for å se på disse flotte bilene, som sto parkert. En Porsche Panamera, og en Mercedes sls amg med råeste motoren, en av våre drømmebiler (drømmebil, betyr : den kommer vi aldri til å ha i dette livet, det er helt klart, men desto morsommere å titte på :)

Nydelig temperatur ute, og vi tenkte å ta en kaffe ....

...men, det var inntil jeg tok en titt på bar menyen, her var det bare å bestille seg jordbær-desserten ! Uten å nøle !

Vi var fornøyde med "guleroten" vi hadde unnet oss, jepp "me like" 5-stjerners hoteller med nogot attåt :)


Kom til å tenke på min kloke Mammas visdomsord:
"You can not enjoy life, without good health" ! Som dere vet, er hun engelsk..... og hun har helt rett !

8 kommentarer:

Tovepia sa...

Klok din mor, helsa betyr mest av alt her i livet.
Godt at dere får roet ned og kost dere innimellom...fortsett med det i helga, klem;)

Anne sa...

Skal si du kan kunsten å kose deg Helen, og godt er det!! når man innimellom kan reflektere klokt over livet og forstå hvor heldig en faktisk er, ja da har men skjønt det :-))

Heldig med været på Norgestur har dere også vært, bare det gitt, ikke alle er så heldige en gang. For her i Trøndelag er neimenn ikke mye å skryte av, en uke til nå så er det ferie for min del å, og får nok luftet litt sommerklær for en stund jeg også.

Her hjemme er det nesten så vi fyrer, de varme gode sommerkvelder på verandan må vi lete lenge etter, nesten høststemning i stua, tente lys og strømovn på, i juli???? ja ja koser oss gjør vi unasett.

Lekker kjole ja gitt, lekker DAME!! vil jeg si, så vakker atte.

God helg til deg, og kjør forsiktig hjem til Villan igjen.

Anneklem.

Fru Tunheim sa...

Nydelig kjole, Helen og 5 stjerners hotell = lykke!

Helsen er alfa og omega for et godt liv og god økonomi i tillegg er heller ikke så verst. Min mann har også hatt kreft og vært på isolat uten hår. Ha fikk 2-5 år igjen å leve, men det var før han fikk bli med på et forskningsprosjekt via København. Nå har han vært symptomfri i 6 år, men har noen bivirkninger som han/vi klarer å leve med.

En fin fin sommerkveld ønskes dere.

Jorunns hobbyblogg sa...

Se der ja, stadig på farten, så bra at dere nyter det gode liv, det er kjempeviktig synes jeg også. Man vet ikke hva morgendagen bringer, og livet er stort sett for kort til å henge seg opp i bagateller ....litt luksusliv med litt godt i glasset han vel vel alltids fortjent :-)

Kjolen din var kjempefin!!
ha en fin helg, hvor enn du måtte være i verden :-)
Jorunn

Anonym sa...

Love your new silk dress...!!!
The food looks delicious...and I'm sure you enjoyed staying at the lux hotel!!!

Vibbis sa...

Wow! Så fin du var her!! Lekker! Fortsatt god sommer! : )

Elisabeth sa...

Vakre Helen, du er superfin med den grå silkekjolen. Virkelig. Vakker både utvendig og innvendig du!

Ha en god, ny uke der du er!

fruentimmeret sa...

Du var kjempesøt i den fine nye silkekjolen..

Klart man liker det lille ekstra, ikke noe rart det. Mat, opphold og stedet så veldig tiltalende ut.


PS. Jeg må få pirke på en ting: Det heter ikke gulerot, men gulrot. (Hehe)