10. juli 2012

Fine sommedager !

Syns vi har vært ganske heldig med været den 1,5 uken vi har vært her, så vi skal ikke klage.

Det er noen faste utflukter som må gjøres, sommerstid her, blant annet - vi må ut på skjæra ! Da må det være fint vær, og det var det en av dagene i forrige uke, jordbær var kjøpt inn og avgårde vi gikk.....ja, vi har kun 15 minutters tur ut til dette nydelige stedet, Moutmarka:

Okey, jeg innrømmer det, vi hadde selvsagt med oss bobler, denne gangen rosa, for å matche jordbærene, og hvilken lykke !!

Ligge her å sole seg, mimre andre sommer minner, mens man i det fjerne seg fergen fra Sandefjord til Strømstad, i horisonten:


Sommerstid her er det mange utstillinger på gang, og 1 rakk vi å besøke, på Tjøme Golfklubb. 

Vi var også en tur inn til Oslo, på båthavna hvor Colin Archer skøyta til min kjære ligger. Der fikk vi besøk av hans barn og barnebarn, som her lurer på om de skal bade, eller ikke.....:

Ingen båttur på oss idag, da olje skulle byttes på den og olje filter....men, det er ingen hindring fra å leke på bestefars båt - hurra !

Legg merke til pølsen i hånden hans, ikke no' å si på apettiten til Ebbe-gutten vår. Og det skal sies, det var ikke så lenge siden de hadde spist pølser, hvorpå han sier.

"Mamma, jeg er sulten ! Har vi mere pølser ?"
Om den var kald, ja, det spilte ingen rolle....hehe....mat må man en liten kar ha:


Fetter'n hans her, Pelle, leker han fisker, dette er en "liksom (tre) torsk":


Min kjæres sønn, har i år jobben med å bytte olje filter, og her er det trange kår....og ikke alltid like gode posisjoner man kan stå i.......han er flink, og lærer mer og mer om pappa'n sin seilskøyte:

Besøk av min bror med familie fikk vi på Tjøme, og hadde koselig lunsj, og fikk oss en fin tur, men må innrømme på slutten gikk det fort hjemover, da vi fikk yr som etterhvert ble regn den ettermiddagen......

Min kjære rakk å spyle ennå flere hagemøbler ! Kjenner ingen som er så glad i å høytrykkspyle som han, tror virkelig han elsker det !!

Og jeg har surfet litt på nettet, bestilt ferge fra Larvik til Hirsthals, og hotell overnatting for 2 døgn er gjort unna.......


....og bilen er pakket, igjen !

Denne gangen uten vin i, men derimot ett teppe, som jeg ser passer bedre på Villa'n enn her. Samt en søt liten tre stol. Ja, vi rakk jo innom antikk marked på Tjøme, som er hvert år en helg i juli mnd .

Før vi kjører ned og tilbake til Italia, igjen............................. blir du med?

13 kommentarer:

Tovepia sa...

For et turboliv! Blir nesten litt svett, jeg:))
Koselige dager gjorde sikkert godt;)
God tur igjen, klem fra meg;)

Fru Tunheim sa...

Hjelpe meg Helen, som dere farter.... Kjenner jeg blir helt stressa bare med tanken, og all den pakkingen du må foreta hele tiden ;o) i alle fall, GOD TUR!!!!

Maliva`s verden sa...

Herlighet skal si dere er på farta jeg....men så utrolige mye dere får oppleve langs bilveien t/r Italia. Flotte reisebrev du har delt med oss...dette liker vi. Her satser vi på en lengere utflukt rundt i Provence og Sør-Frankrike en av dagene...blir liksom et annerledes liv her nå når min kjære endelig har flyttet ned for "godt"...hihi. Vi får se da vettu....men jeg/vi angrer ikke en dag på valget vi har gjort med å flytte til vakre Frankrike. Ps! Ang. olivenoljen har jeg ikke sjekket hvor mye det koster...men skal huske på det neste gang. God tur nedover...gleder meg til å se hvor dere overnatter denne gang. Kan virkelig anbefale dere en overnatting i Lugano hvis dere kjører forbi der. Varm klem fra meg

fruentimmeret sa...

Koselig sommerinnlegg fra vakre Tjøme. Jordbær og bobler gjør susen når solen skinner.

Ha en fin "hjemreise" til solfylte Italia.

Klem

Elisabeth sa...

KLart jeg blir med! Skulle gjerne vært med IR også jeg. Eeelsker slike bilturer nedover Europa.

Kjør pent og god tur.

Thelma Louise sa...

Ser ut som noen flotte dager hjemme :-) kjør pent ;-)
Fortsatt god sommer

Thing sa...

Ja, det er klart jeg blir med! =]

Kjersti sa...

Koselige sommerbilder! Ser jammen ut som dere har hatt litt skikkelig sommerfølelse, og det er deilig :)

God tur sørover! Jeg henger med jeg, vet du :)

Olavs Blogg sa...

Hei igjen. Ser ut til at dere har hatt en fin og koselig tur i hjemlandet. Så er det å pakke å dra sørover igjen. Ja det blir mye farting. Her skjer det forholdsvis lite så lenge kona er i arbeid og jeg er pensjonist. Været har også vært skiftende slik det pleier å være her i Trøndelag. En del gråvær og regn med temp ned i 10gr. Da føles det ikke som sommer. Men litt utfart kommer det vel til å bli før sommeren forsvinner.
God tur igjen. Og fortsatt god sommer.

Hobbybruket sa...

Det ser virkelig ut som om dere har hatt noen deilige sommerdager. Håper dere får en god tur nedover til Italia igjen. :0)

Anonym sa...

Lovely pictures...and the strawberries and "bobler" look very inviting!

Mette sa...

Selvsagt blir vi 'med'! :-) Jeg vender nesen til Venezia om ikke lenge, sa da er vi nesten pa samme 'sted'! I allfall samme land :-)

Kjor forsiktig!

vimza sa...

Å himmel som jeg gleder meg til å bli med:) dere reiser mye å det er så morro å lese:)

ser ut til at dere koser dere:) herlig! skulle ønske jeg å kunne gjøre det samme!

Bilen vår er ikke helt enig med oss i at vi skal kjøre ned men vi får se om vi ikke får kranglet oss til det:)
Italia skal vi til i August UANSETT :)

ha en fantastisk reise ned og kjør forsiktig:)
klem Yvonne!