16. juni 2012

Work out ?

Det gjorde jeg på fredag. Ikke på Elexia eller noe annet trenings studio, neida...jeg lempet skifer kapp i hagen vår ! Oppryddingen fortsatte.

Først hadde jeg satt inn en annonse på www.finn.no dagen før med teksten:  
Skifer kapp gis bort mot henting. 
Det var populært og resterende skifer, av litt størrelse vel og merke, ble hentet 2 timer etterpå !

En søt dame, som jobbet i Tønsberg og bodde i Sandefjord, kom innom rett etter jobb. Vi lempet 3 store plastikk baljer fulle, som hun hadde med seg, samt bak begge forsetene, for som hun sa:

"Jøss, dette var mye mer enn jeg trodde utfra bildet" !

Så var det alt som ikke kunne brukes. Det ble plukket og samlet i 3 store baljer jeg fant i garasjen (alltid overraskende hva man kan finne i garasjen vår, ihvertfall IKKE bilen min, den får ikke plass inni der, grunn - den er for lang!!)


Baljene ble såpass tunge, at jeg kun fylte de halvveis, ellers hadde jeg ikke greid å løfte de inni bilen.

Det var da vaskebøtten kom til nytte - ja, kreativ er man jo - den ble det brukt i "skytteltrafikk" mellom plenen hvor alt lå strødd utover og til baljene inni bilen, smart ?

Neste stopp var her:



Hvor jeg kan love deg, jeg var eneste kvinne der den dagen !!

Først skulle jeg hive 2 sorte plastikk sekker med gress. Gresset har ikke fått med seg at min kjære er seilende rundt i middelhavet, og vokser like fort.

Da måtte jeg til pers, og frem med gressklipper, og denne hadde jeg vel ikke brukt siden vi flyttet inn hit sommer'n 2007 !! Men, fikk da startet den og i vei det bar. Etterhvert måtte jeg trekke på smilebåndet, der jeg førte ann gressklipperen akkurat sånn jeg støvsuger....haha !!! Ja, jeg må ha vært et syn for naboen ......men, fikk da litt mer dreisen på det etterhvert.

Så tilbake til dynga, eller som det så pent heter i dag: gjenvinningsstasjonen, hvor det gjensto tømmingen av skifer kappet i bilen min. Da igjen kom vaskebøtten min til nytte. Jeg fylte den opp.....


...og helte oppi denne store container'n.

Tok litt tid, jeg hadde 3 baljer som skulle tømmes. Da jeg var nesten ferdig, kom det en bil ved siden av med, med 2 karer oppi. Hvorpå den ene ser litt forskrekket på meg der jeg tømmer min lille vaskebøtte med skifer og sier:

"Ja, det får'n si....det der hadde jeg ikke fått konen min til å gjøre" !!
Jeg måtte jo bare le  :)



Etter en slik treningsøkt, dro jeg fornøyd hjem og tenkte ja, vi har da litt "girl-power" i denne skrotten ennå. Velfortjent sofa pause ble det den ettermiddagen, sammen med hekletøyet mitt.

Dette englemaske sjalet ble strikket ferdig, se det fine garnet, Fabel flerfarget fra Drops:



Skal vel innrømme jeg kjente det litt i mine stakkars ermer den kvelden ....... og har likevel begynt på nok ett englemasker sjal, men denne gangen i delikate rosa/grå/kamel farger.

12 kommentarer:

Janne sa...

GIRL POWER til deg tøffe Helen!!!!!!!

Anonym sa...

Ja, det der var imponerende; Helen!!!! Håper du har vært snill med ryggen - bært riktig og alt det der du vet... Sikkert deilig etterpå der du sitter med englemaskene ;-) Riktig fornøyd med deg selv må du være - også er du kvitt skrotet!!

Jeg har akkurat kommet hjem etter en bedre middag på Tjuvholmen, og jomen tittet ikke solen fram også etter en regnfull dag.

Kjempe fint garn forresten!

Klem Kristin

fruentimmeret sa...

Wow, du slutter aldri å imponere meg Helen!

Neste gang vi møtes, må jeg kjenne på musklene dine. Hahaha ;)

Fru Tunheim sa...

Ha,ha,ha....synes jeg ser der der på fyllingen og med skiferen i baksetet.... Kjenner meg litt igjen i det med gressklippingen også. Jeg fikk en instruksjon av Mannen hvordan klipperen virket, men da jeg skulle imponere ham og klippe plenen på hytta for noen dager siden, kunne jeg jo ikke huske hva jeg skulle huske på....

Jorunns hobbyblogg sa...

ha ha ha, du fikk meg til å glise ang gressklippingen .... men hadde vel ikke klart meg bedre selv, når jeg tenker meg om klipper jeg aldri gresset ...... men gjør mye annet i hagen da :-) Litt av en jobb du hadde med den skiferen, men så smart å donere den bort. ..kjenner til det shoppingsenteret i Newcastle..... hm må vuredere det... vi skal bo på et sted som heter Gadds Town House i Durham, kjenner du til det, så litt spennende ut, er vel ikke så langt unna katedralen? Hørte det skulle være fine fotturer i området også ... så mange muligheter forstår jeg.
Ha en fin helg videre!!
Jorunn

Linda sa...

Det var nok en skikkelig treningsøkt også det:)

Bra jobba:)

Ha en fortsatt fin helg:)

Klem Linda

Kjersti sa...

Du er egentlig en skikkelig tøffing du, Helen! :)
Gjenvinningsstasjoner er fantastisk! Jeg drar jo med ujevne mellomrom og leverer plast, siden kommunen vår ikke har innsamling av det. Neste gang skal jeg jammen lage et innlegg om det! :)

Elisabeth sa...

Du altså, tøffa! Du ække snau! Godt du ordner opp SELV, når din kjære er på seiltur. Snart får du han vel hjem igjen eller?

Jeg har vært på tur i skauen i dag. Gått 1 mil. Nydelig luft, men vått.

Nytt strikkeprosjekt har jeg også på gang. Var å kjøpte garn på Husfiden i Pgrunn i går. Sylvia var ikke der, men på strikkefestival i Dmark. Ble ikke Havskummønster denne gang. Ikke de fargene fra koppen heller. Følg med, jeg skal blogge om det.

God kveld.

Vibbis sa...

Hehe, nå trodde jeg du hadde kjøpt deg joggesko og hatt en skikkelig treningstime på gymmen : )
Men hvilke sko ble brukt til lemping av skifer da? ; )
Bra trening det også! : )

Tovepia sa...

Du har virkelig trent!! dette er tungt!
Her kommer sommeren, og så forsvinneren den igjen, og til helga skal den komme igjen..ikke et kjedelig øyeblikk:))
Har ennå ikke lært meg englemasker, men det MÅ jeg jo..lekkert!!
Ha ei fin uke, klem;)

Mette sa...

Wow! Selvgjort er velgjort. Na er det i allefall unnagjort! Det sjalet var veldig lekkert. Tror kanskje jeg skal prove meg pa et slikt i ferien... finner vel forklaring pa englemasker pa nettet, tenker jeg?

Anonym sa...

Clever you "vacuuming" the lawn...would loved to have seen you!!!You have certainly been very busy!