8. juni 2012

Sommertradisjon på Aker Brygge !

Min kjære har vært såvidt hjemmom en tur (for å vaske tøy, som jeg sa på fleip), nærmere bestemt 2 døgn, før han dro igjen igår.

Da fløy han og junior samt en kamerat, til Palermo (Sicilia).De skal gå ombord trebåten Ylajali, og bli med på ett seil legg. Første stopp Sardinia, så innom Ibiza, Menorca, Mallorca, Marbella.....og etter 11 dager flyr han hjem fra Malaga. Trenger neppe skrive at han gledet seg stort !

Jeg har mønstret av for mange år siden....og trives nok bedre på sommer treff her:

"Poker-klubbens" sommertreff. Det er tradisjon hver sommer og jul. Vi treffes her, på Druen, før alle drar på sommerferie. Intet unntak i år - vi møttes her igår.

Mine søte venninner, Kjersti og Tove, som skåler for sommer, sol og late feriedager:

Skulle gjerne vært med på den skålen, men jeg skulle kjøre hjem til Tjøme - ble derfor Farris på meg. Marianne koste seg med en øl:

Fjerde kvinne med, Else, får dere aldri se, hun vil ikke florere rundt på internett, som hun sier, og det respekterer vi selvsagt.

Det var tydeligvis ikke bare vår klubb som var på treff torsdag kveld. Uten overdrivelse, kunne vi konstatere at nesten alle bordene rund oss var besatt av damer !! Tror vi så kun 2 bord med herrer......?

Tro om de hadde fått ny kokk på kjøkkenet? For denne gangen var maten sååååå god, det var vi alle enig om. Klart jeg måtte ha blåskjell:


Else bemerket bordet ved siden av oss.....
"Det der er oss om 20 års tid".
Jeg kikker bort og ser en gjeng med søte, eldre damer, som alle har kortklipp grått hår.
Hvorpå jeg svarer:

"Tror neppe det. Du ser ihvertfall ikke meg med grått hår om 20 år, og noe sier meg at resten av dere "blonde" neppe kommer med grått hår dere heller".

Lenge leve hårfarging  og tradisjoner!! 

God helg alle sammen :)

10 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Herlig!! så fine dere er, nei grått hår?? -gud forby!! Greit med alt vi kan betale for pleier jeg å si... kan tenke meg det var koselig, (kan nesten høre dere fnise og le)og bra med noe nytt blod på Druen, sist vi var der hadde vi verdens mest uhøflige kelner....
ha en fin helg!

Jorunn

Elisabeth sa...

Tradisjoner blir mer og mer viktig. Slike jentetreff gjør susen. Sommer i Oslo... sukk!
Nyt helgen, fine deg. Håper du er på bedringens vei. Så flink du har vært med lappeteppe forresten. Virkelig flott ble det.

Fru Tunheim sa...

Ja takk og pris for hårfarging !!!!!!! Skulle jammenmeg ha tatt turen på Druen i går og hilst på dere damene....jeg som var på Scandic Edderkoppen i går kveld. Fikk ikke så mye tid med Studenten i går, hun skulle på universitetsfest....

Thelma Louise sa...

He he ja du sier noe :-) akkurat det der har jeg
Fundert over, rynker er en ting, alle får litt av.
Men håret er de fleste damer så heldige å
Styre selv. Tenker at det er fint med grått hår,
På eldre damer, men det er ikke meg, he he :-)
Tiden vil vise, min mormor styra med det til
Siste slutt , og ser ser jo mer og mer hvem
Jeg er lik :-)

Ja Bygdøy er jo så koselig :-) kanskje litt masete enkelte steder å bo fordi det kommer mye folk.
Men alltids kos å ta en tur :-) og ja med forloveden,
Ha ha :.) pleier ikke akkurat åbkalle han det :-)

Ha en kos helg.

Og skjønner din kjære har lagt ut på en
Herlig tur, men som deg, trives også jeg
Best på land.

Kjersti sa...

Grått hår på oss? Hmm... man skal jo aldri si aldri, men jeg tror vel vi kommer til å fortsette med farging... Dog må jeg si at det er noen som grånes på en vakker måte, og da kan det saktens se flott ut å være naturlig. Men hvordan skal man oppdage om den naturlige gråningen er fin når man alltid farger seg? ;)

Thing sa...

Herlig!
Artig tradisjon!! =]

Jeg har ikke et eneste grått hår
(bank i bordet)
Men mannen har begynt å bli grå
og jeg syns det er vakkert!
Blir kjekkere og kjekkere! =]

Anonym sa...

Yes..I agree, kill off the grey hairs as soon as they appear!!!Although to be fair, some women look nice with grey hair...but I'm afraid it's not for me!
Strange that most men just don't mind going grey, but of course that is called "distinguished" and that is unfair! HaHaHa!!!

Thelma Louise sa...

Hei..:)

nei heldigvis var det ikke jeg som hadde bursdag alt nå igjen.:)) En nabo..:)

blusen er ny ja, og fra Odd Molly.:)
linket opp bilder av den i innlegget nå:)

collage..bruker jeg enkelt og greit picasa..

last det ned gratis.:)

http://picasa.google.com/

enkelt å kjapt å bruke.:)

Sylvia sa...

Heisann
Ååååå....så koselig dere må ha hatt det i Oslo, da! Jeg skal desinitivt på Oslotur i løpet av sommeren, og bare kooooose meg, jeg også (men med litt bedre vær enn det er nå)
Grått hår??? Fy`ameg, jeg som ikke kler grå klær, kler nok ikke grått hår, heller. Må nok jukse litt de neste 20 år, jeg også. Ja, vi er vel i samme båt, vi to?
Ang kunstinnlegget i min blogg, så er jeg jo opptatt av Kunst, har alltid vært det. Skolene skulle bli flinkere til å lære elevene om kunst, slik at de forstod det bedre, og at det er intrs å lære. Det finnes mange måter å gi informasjon på.
Nå skal jeg rydde og vaske litt, så vi er klar for en ny uke. Moi? Til København på onsdag, tjoooohoy!

fruentimmeret sa...

Ingen grå hår nå, ei heller om 20 år. Ferdig snakka!

Skal hilse fra søs, vi var enig om at det var en trivelig aften som gjerne gjentas

Klem