14. juni 2012

Sommeravslutning !

Igår hadde jeg dagstur inn til Oslo. Jeg skulle på Elin sin sommeravslutning. Til dere som ikke vet hvem hun er, Elin er min eldste niese og hun er 11 år.

Her er vi på vei til skolen, Silje, lillesøster til venstre, og så klart har vi laaaangt hår her i familien...thiiii:

Avslutningen ble holdt i en stor sal på skolen, og jammen hadde jeg vært der før, for 5 år siden. Den dagen Elin begynte på skolen her....wow, tiden har gått fort syns jeg.

Forestillingen begynte med begge 5-klassingene sto på scenen, og sang til en liten Melodi Grand Prix potpuri - og da de kom til Bobbysocks sin "la det svinge la det rocken roll..." sto trampeklappen i taket ! Veldig moro.

Elin og hennes bestevenninne, skulle ha en liten oppvisning med ett lite dukketeater de hadde laget. De har hver sin selvlagde figur på pinne, og en dialog som ble fremført i litt tullestemmer, og innemellom litt sang osv.

Jeg ble veldig imponert over hvor kreative og flinke de hadde vært, all dialog hadde de funnet på selv og lært seg utenat:


Det var morsomt å se hvor flinke mange av  jentene var, som danset, og noen sang, og noen hadde turn oppvisning.....også var det slutt. Hvorpå jeg satt igjen med spørsmålet:

"Men, hvor var gutta i dette her...."
Men, det svarte broren min fort på:
" De er for sjenerte til å stå alene å synge eller sånt på en scene, vet du".

Ja, de tar jentene igjen når de kommer i voksen alder, tenkte jeg........ men når de er i 11-års alderen er det uten tvil - "girl power" som rår!

Og her sitter en veldig stolt tante med sine favoritt jenter :

9 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Så fine dere er, sånne avslutninger er så koselig, må si jeg savner det :-)

selv om det er travelt når man må fly fra det ene til det andre med pølsepakke for å grille...
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Så koselig det ser ut som dere har det der i hammoken.... Nydelige nieser! Gutta ja, det ser ut som de for tiden er taperne i skolesystemet og det må en få gjort noe med fort. Kanskje skolen er blitt for feminin siden størsteparten av lærerne for tiden er kvinner?

Thing sa...

Så flink du er som stiller opp på slike arrangementer =]

Flotte jenter! Super tante!! =]

Thing sa...

Ang guttene, så er det litt omvendt her.
Her tar de 'mer plass' og kjører på med sine show både på barne-og ungdomskolen =]

Anonym sa...

Wish I could have been there!!! So glad you enjoyed it, and yes I am also very proud of my two beautiful granddaughters!!!

Villaveien nr 1 sa...

Hei Helen.:)

Så koselig å få hilse nfra deg idag. Og jammen har du rett at det er uhørt å bli bitt av en hund i bånd. Og senere på kvelden så vi damen igjen, med hundene. Hun var tydelig ruset, og slo hundene sine. Og da tenkte jeg, et det er så synd på hundene. Ikke rart de biter med en sånn "mor". .Huff og huff. Man ser så masse rart her, og vi må ofte ringe politi..

Men så over til ditt koselige inlegg. ÅÅÅ herlighet så fine jenter med så langt fint hår.

Og så flinke til å opptre og spille dukketeater og alt...
Så gøy å se for tante. Kjempekoselige bilder av dere.
Dere er så fine der dere sitter i den gøye dissen.

Jeg ønsker deg en fin helg snille deg.

Klem fra Margareth

Kjersti sa...

Så morsomt for deg å være med på avslutningen - og for dem å ha med deg! Skikkelig vinn-vinn-situasjon :)

Nydelige jenter! Men så har de jo noe å slekte på, verken du eller broren din er direkte ulekre akkurat... ;)

Bente sa...

Så heldig du er tante Helen som får være med på sommeravslutningen. GirlPower så sant!

Elisabeth sa...

Så koselig bilde til slutt her, Helen. Nydelig bukett i hammocken!

Heldig er du som har kontakt med sånne fine småjenter - som fort vokser seg STORE. Ja, tiden flyr.

Husker tiden da mine var små og vi føk rundt på sommereavslutninger både her og der og der... Fine minner.

God helg, kjære du. Regner med du har hyggelige planer!?