6. juni 2012

Min PC plass.

Ser slik ut, her hjemme i Norge. Dette er også ett av de to gjesterommene her i huset. Noen av dere som har fulgt med en stund her "inne", har kanskje sett fra dette rommet før? Men, siden da har det kommet nye følgere...så jeg tar sjansen å viser igjen.

Forrige uke, sto jeg opp til en PC som slett ikke ville koble seg på nett. Det skal sies den natten hadde det vært et ille tordenvær, det holdt meg våken en times tid.

Vel, jeg håpet det hadde fikset seg selv til neste dagen....men, akk nei, det var ingen internet å komme seg på da heller. Jeg pakket sammen PC og den trådløse router'n i min store bag, og dro inn til El-kjøps sin PC klinikk.

Der fikk jeg sååå fin hjelp. Etter litt frem og tilbake fikk jeg beskjeden, den trådløse router'n hadde tatt kvelden etter tordenskrallet. Det var bare å kjøpe ny.

Jeg sto der tett i nesen, hoven og sår hals, feber og tette bihuler, mens jeg spør:
"Hvordan kunne du se dette?"

PC doktoren tittet på meg med en alvorlig mine, mens han sier:
"Når ingen av disse små lysene her er på, ja da er det dødt inni her skjønner, du"

Ååååååh, så dum jeg følte meg, denne forkjølsen hadde tydeligvis tettet hodet mitt igjen for logisk tenking. Jeg måtte bare begynne å smile, og sa som sant var:

"Det tenkte jeg ikke over engang":

Han smilte og jeg gikk ut derfra 799,- kroner fattigere. Skal sies forrige trådløse router, ble kjøpt siste gang jeg var hjemme, så håper denne varer litt lenger enn 1 måneds tid.......

Du lurer kanskje på hvorfor min kjære ikke kunne dra inn? Han var på jobbtur i utlandet t y p i s k .

Hva jeg ellers bedrev mens jeg har vært syk....jo dette her:

Tok fatt på sengeteppet som aldri har blitt helt ferdig. Siste to rader ble strikket. Alle tråder er nå festet, og kant rundt har blitt heklet.


Ja, slik går no' daga'n......

13 kommentarer:

Thelma Louise sa...

å jøje meg så utrolig produktiv og dyktig du er.:)

godt router og nett funker igjen.:))

Hva skulle vi gjort uten.:)

Klem

Martilie sa...

Typisk at sån skjer når man er hanglete og alene. Omsorg er beste medisin :)

Godt du er på nett igjen, så får vi krysse fingrene for at den holder lenge..

For et vakkert teppe - ja et nydelig rom. Ser så fredfylt og kosleig ut :)

Tusen takk for hilsener - og ja - det hadde vært kos med Italia-tur!

Og du er hjertelig velkommen når du er i Norge. Verkstedet mitt er bare minutter unna Kistefossmuseet og Hadeland Glassverk :)

God bedring til deg!

Klem fra Tove

Anne sa...

En fargepalett som absolutt faller i smak, så dust og vakkert som bare du kan når det gjelder interiør Helen :-)

Sylvia sa...

Så kjedelig at du måtte ut da du var så syk! Og dumt med Routeren!
Vi hadde et lynnedslag i huset vi bodde i før, for flere år siden, og da gikk alt av det elektriske istykker. Kjempekjedelig!!!
Så flott teppe du har strikket. Passet perfekt til rommet, med farger og slikt. LEKKERT!!
Skjønner godt at det er litt kjedelig å sy rutene sammen. Men når resultatet blir så fint, så er det verdt det.
Jeg strikker sokker, og skjønner ikke at jeg har begynt på enda et par......men det er en nødvendighet, så da så!
Nå skal jeg til frisøren og klippe krøllene, og så er det rett på jobb til kl 19 i kveld. Tar med litt håndarbeid, jeg, i tilfelle det blir litt stille.
Ha en fin dag! Klem

Thelma Louise sa...

Morsomt at matten skal til villan.:))

Ha en kos dag..)

Fru Tunheim sa...

Så kjempefint teppe og så delikate farger. Så kjedelig med ruteren, men godt du fikk fikset det. Jeg er helt idiot på slikt...

Jorunns hobbyblogg sa...

Så flott teppe, det var helt nydelig i fargene :-) Flik du!!
sjekk om du får dekket noe på husforsikringen til den ruteren, mener vi fikk det en gang
- utrolig kipt når sånt skjer.

snart ukeslutt og helg, håper du koser deg, hvor enn du er :-)
klem fra Jorunn

Bente sa...

Så flink du har vært! Helt i mine farger dette da. Har ikke strikket slike "lapper" for jeg er ikke sikker på hvordan de skal syes sammen. Hvet at Mias landliv hadde slike flotte tepper. Ikke stor tålmodighet heller da. Jeg synes det alltid er morsomt å begynne på nye prosjekter.

Håper du er bra av forkjølelsen.

Dårlig med blogging herfra.

Bente

Mette sa...

Det var skikkelig lekre farger! Flott jobba!

Ma ogsa si at jeg synes du har fatt en fantastisk uteplass. Skifer er bare sa vakkert. Haper det blir en god sommer sa dere kan nyte plassen.
Ha en fin fin helg!

Kjersti sa...

Takk for i går, det var superkoselig. Kvelden gikk så fort! jeg er - som jeg skrev i bloggen - litt champagne-hanglete i dag, men det er jo ikke akkurat ille det, egentlig... Selvfølgelig helt i orden at du låner bildene mine :)

Ja, vi mailes om kulturtreff. Utstillingen åpner først den 15., så det blir litt snau tid nå- men den står til oktober tror jeg det var, så da bør vi jo rekke det!

Thing sa...

Herlighet så flink du er!
Nydelig teppe!!!! =]

Anonym sa...

Congratulations with the beautiful "sengeteppe"...clever you!Love the butterfly cushion, and also the one with PEACE on...looks so delicate!
Glad you managed to get your PC up and running again!

fruentimmeret sa...

Nydelig sengeteppe, du er dyktig!!!

Må jo humre litt over pc-historien din ;)