10. juni 2012

Inspirerende lørdagsutflukt !

Lørdag ble det biltur hit:

Jeg skulle besøke min venninne M og hennes lille familie. De har en bedårende, liten hytte her ute på Kråkerøy:

Med nydelig utsikt utover sjøen. Været var ganske overskyet og litt yr i luften denne dagen:

Koselig å bli møtt av sjarmtrollet Nicoline, som stolt kunne fortelle at hun hadde malt.... på ermen sin...haha:

Mannen i huset var blitt syk, så vi tok med barna og dro inn til...:


Lørdag er det marked på torget i Gamlebyen:




Jeg er jo veldig glad i titte på boder, som selger håndarbeid, se bare de morsomme vottene her:


Det skal sies, her er det mange fine butikker som vi tittet innom, og Galleri Sand hadde nylig åpnet her inne.

Min venninne forsvant inn hit for å prøve sko, og Nicoline fikk lurt broren sin - til å løfte henne opp, så hun kunne se hva som var oppi denne veldig spennende kofferten.

Søtt:


Denne runde filleryen ble nesten, men bare nesten....med meg hjem. Jeg har en regel jeg liker å følge. Før noe blir med meg hjem, må jeg vite hvilket rom gjenstanden skal bli plassert i og denne gangen fant jeg ikke noe sted til denne søte filleryen, den ble nok litt for rosa.

Men, jeg fikk en veldig god ide ut av dette.

Ser du at det er heklet? Det er klippet opp bomulls stoff til strimler, og heklet på heklenål nr. 10 - rundt og rundt og rundt.......

Tro om ikke det er noe å bruke avlagt sengetøy til?

13 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det var en god regel du har om å finne plasseringen før ting kjøpes. Det har jo lett for å samle seg opp hvis ikke. Jeg er mer minimalist enn maksimalist så jeg kjøper ikke så mange "ting". Jeg blir helt ør om det er for mange ting rundt meg overalt. Heldigvis er vi mennesker forskjellige.

Jorunns hobbyblogg sa...

Flink var du!!
- gamlebyen i Fredrikstad er bare så koselig, håper jeg kommer meg dit i sommer....
sånne filleryen lagde min bestemor mengder av, både runde og firkantede.
Hun brukte sengetøy, men også t-shirts, for de raknet ikke :-)

har tenkt på å lage sånne jeg og, må bare skaffe meg en diger heklenål .... og få ferdig noe av det uferdige.....
ha en fin uke!

Jorunn

Maliva`s verden sa...

Åh nå lengtet jeg plutselig hjem til Kråkerøy som jeg har bodd i hele min barndom frem til Bonita-tiden på midten av 80-tallet. Åh sjarmerende gamlebyen som jeg er så glad iiiii;o)
Kos deg.....og takk for at du tok meg med tilbake til minnerike steder. Klem fra meg

Bente sa...

Så morsomt å se fra min by da Helen. Ser det litt med andre øyne slik du presenterere så fint.
Du ble foresten observert i byen av min datter, hun visste bare ikke at det var deg før jeg fortalte det. Hun bor jo mitt i Gamlebyen som du vet.

En slik heklematte har jeg heklet for mange år siden. Jeg brukte bommulsgarn med dobbet tråd. Du kan bruke "filler" som det heter, kan bli fint med brukt sengtøy!

Synd ikke tiden strakk til denne gang, neste gang klarer vi et treff!

Bente

Kjersti sa...

Å ja, gamlebyen! Den snakka vi jo om på torsdag! Jeg har også så lyst til å ta en tur dit i sommer, og fikk ikke mindre lyst nå :)

Jeg synes du var flink som klarte å motstå fillerya! Helt enig; man bør ha en plan om hvor ting skal plasseres. Hvis det ikke kan passe inn noe sted, hjelper det ikke hvor fint det er!

Martilie sa...

Å så koselig sted og skjønne barn - ikke vanskelig å bli sjarmert da :)

Og alltid kos med tradisjoner og venninnekvelder! Det er vedt å ta vare på og verne om..

Ha en skjønn mandag og nye uke!

Klem til deg fra Tove

Martilie sa...

Og teppet var jo nydelig - skal legge meg metoden din på minnet - jeg har vanskelig for å la noe fint ligge...

Anonym sa...

I remember Gamle Fredrikstad so well...always enjoyed wandering round there!
Glad to hear that you had a nice time! Now I can just imagine what your next "haandarbeids" project is going to be...!

Tovepia sa...

Jeg har selv samme regel når jeg er ute og reiser; greit å vite hvor man skal ha saker og ting..lett å la seg rive med:)
Nyt uka, her er sommeren dratt..igjen;)
Klem;)

Sylvia sa...

Så kjekkt med en slik regel, da! Det er jo også noe som heter: Før man tar en ny ting, må en annen ting ut! Men det var kanskje til klessskapet, det da???
Hadde du kommet til meg på jobben, har jeg allerede heklet en liten rund remse med oppklippet sengetøy, som kan bli en slik rund rye. Jeg har nemlig noen spesiallagede heklenåler for den anledningen. Den er mere som en krok. Får du tid, så kan du jo..... Men jeg har en ukes ferie nå. Skal jo til København en av dagene, vet du........
Ellers må du nyte dagene her hjemme. Håper på fin-fint vær både her og i Danmark, fremover, jeg....

fruentimmeret sa...

Gamlebyen i Fredrikstad er en perle. Var der for få uker siden.
Dit kan man dra igjen og igjen...

Artig å titte på alt gammelt de selger på markedet.

Thelma Louise sa...

Kos i gamlebyen i FRKstad..)

Og Kråkerøy..bare litt dårlig badevann.:)

Ja må trå til med gressklippern når mannen er ute på seillas.:)) Håper jeg rekker peonene i hagen i år..før ferien...de siste årene har de vært så trege så de har blomstret etter at jeg har reist på ferie..)LItt synd å reise fra hagen , men litt kjedelig å bare være hjemme..haha.:)) og du er nok lengre borte enn jeg..)

Ha en kos dag..kanksje det kommer
litt sol i dag ?

KLem

Hobbybruket sa...

Ser ut som du hadde en herlig tur, og Fredrikstad er bare så kos. :o)

Å hekle med stoffstrimler er virkelig en god ide og alltid gøy å kunne redesigne noe. :0)

Håper du har en deilig og kreativ uke.:0)