21. juni 2012

Hilsen fra Bella Italia !

Kommet oss vel tilbake til vårt andre hjem....Villa Helena.

Da vi sist var her, satte vi igang endel vedlikeholds arbeid. Blant annet var vår lokal smed engasjert til en stor oppgave. Vår store, ærverdige port, måtte pusses opp.

Den ble hektet av, og ble med smeden til hans store verksted. Der har den blitt sandblåst, og rustbehandlet før den ble spøytelakkert sort.



Like enkelt var det ikke med gjerdet som omkranser porten...det kunne ikke hektes av, neida, det måtte jobbes med "på stedet".

Og her ser du det ferdig resultatet, vi er super fornøyde. Det er rett og slett blitt, "berre lekkert":

Sjasminen er i full blomstring, og jeg skulle ønske du kunne stått her og luktet ! Det lukter sååååå godt at du vil nesten ikke tro det !! Helt fantastisk:


Alle de negative oppgavene er også stort sett løst og gjort unna, så når kvelden kommer sigende....tennes lykte på vår "prosecco terrasse" (som vår lille familie har døpt den til) - og noe godt kommer i glasset - mens vi fornøyd huker av på listen, nok en oppgave unnagjort:

Hagen er helt fantastisk nå, men det får bli i ett eget innlegg, til da.....ciao fra bella Italia :)

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja så lekkert gjerde.....og den sjasminen, ser ut som den er av klatretypen. Vår sjasmin på hytta blomstrer også nå, men er på langt nær så stor. Ønsker dere en flott helg på villaen.

Sylvia sa...

heisann, Bella Helen
Jammen ble den porten "Berre Lekker" som du selv sier! Jeg har også lyst på en slik port, bare i litt mindre format, selvfølgelig!

I dag er det nattåpent i byen, og da jeg kom hjem etter flerforldige timer på jobb, hadde Mannen lagt den siste skiferen på plass, og gruset så fint rundt det hele. Tenk, det er strax ferdig der nå (skal bare legge på litt sand i "fugene")

Da foreslo jeg en tur til Plantagen for å handle inn planter, jord og potter, for nå hadde jeg ventet mer enn lenge nok. Hva jeg kjøpte? Du før følge med i bloggen fremover, hi hi... ;)

Så mange skjønne blomster dere har. Joda, jeg kjenner det dufter helt hit, jeg.
Og så håper jeg bilen deres snart er ferdig reparert. Jeg har ingen bil lenger, siden jeg brukte den så lite, og vil bruke penger på å reise istedet. Er ikke jeg lur, da??? PS: Skal snart på ny tur igjen!
Imens får jeg følge deg på deres frem-og tilbake-turer Norge-Italia.

Kjersti sa...

Morsomt å se at en liten grein fra sjasminen har slynget seg rundt dusjen! Jammen lurer jeg på om det er sjasmin jeg har bak huset også. Den var der da vi kjøpte huset, og jeg har aldri klart å finne ut hva det er, men det ligner på den på bildet ditt. Hmm...

Kos deg i varmen! Jeg har problemer med å være positiv pga. den begredelige værmeldinga vi har nå. HP og jeg skal på hytta, og jeg ser ikke fram til å være der en uke i regn og 12-13 grader... kan nesten sammenlignes med dine kalde båtferier, brrr.... Har bestemt meg for at jeg reiser hjem igjen hvis det blir sånn, det er tross alt bedre å være hjemme i regnvær.

Men - man kan jo håpe at meteorologene har tatt feil! God helg til deg i bella Italia, i hvert fall! :)

fruentimmeret sa...

Det var et godt stykke arbeid ja! Vedlikehold er dere gode på ;)

Dere fortjener et par glass forfriskende Prosecco etter god innsats. hehe

Mette sa...

Lekkert er ordet! Sjasminen min er omtrent ferdigblomstret her borte. Det gar liksom slag-i-slag med blomstene i min lille hage. Na er det 'elderflower' treet (husker ikke hva det heter pa norsk i farten) som star i full blomst. Mulig jeg lager litt saft av det i helgen! Kos deg i varmen!!! Det blir Italia ferie pa oss - vi drar til Venezia i 10 dager litt senere i sommer. Gleder meg utrolig mye!!!

Elisabeth sa...

Jeg forestiller meg en utedusj i den vakre hagen i Villa'n, med duft av sjasmin sterkt i nesa. Mmm...nydelig.

Jammen var både port og gjerde blitt flott, Helen.

Nyt helgen der du er, kjære du.

Anonym sa...

The jasmine is just so beautiful!!!