30. juni 2012

Første postkort kommer fra:


Endelig, skulle jeg få oppleve Innsbruck, hurra !

Her har vi kjørt forbi mange ganger de siste årene, men denne gangen hadde min kjære lovt meg, at vi denne gangen skulle ta en natt her.

Jeg booket ikke Hotell Penz, men derimot ble søsterhotellet valgt, grunnet et så bra tilbud jeg fant da jeg booket samme morningen vi skulle komme hit. Vi kjørte opp hit i ett strek fra Villa Helena tirsdag morgen.

Hotel Maximilian, er navnet. Enkelt og fint hotell, med nyoppussede rom, med super beliggenhet, ligger rett ved Penz.....


 Artig måte å gjøre putene på....en idè for meg å bruke på Villa Helena, tro?



 Flott utsikt, mot stille bakgate:



Innsbruck kjenner vel de fleste som ett vintersportssted....men, sommerstid, kan jeg love deg det er mye turister her, da også! 

 

Så ikke bare meg som har lagt bort skiene, og kommer hit sommerstid. Middag spiste vi her på  Goldener Adler sin restaurant, ble anbefalt av resepsjonisten:

 
 
 Vi valgte østerrisk hvit burgunder vin til middagen...:




 ...som selvsagt var wienersnitzel:

  

Dette minner meg om, mange andre tyske byer jeg har sett, her er det også, flotte, elegante, dekorerte byggverk,  hvor enn vi gikk, selv om dette her er i Østerrike:



 


 Utrolig bra shopping var det og....her er jeg på vei inn .....klart man blir lokket med salg skilt:



Posen her er min, og inneholder en sommertopp fra ett av mine favoritt merker.....du kjenner kanskje igjen stilen på toppene i bakgrunnen? Skal sies jeg aldri tidligere har kjøpt fra dette merket, da det er såååå dyrt !


Litt kultur påfyll hadde vi innom det flotte, palasset: Kaiserliche Hofburg:


 
Joda, det er fint i alpene....sommerstid...... og videre dro vi neste dag til Selb i Bayer'n, min kjære hadde møter på timeplanen. Har vist dere fra Selb før, og velger derfor neste by til neste innlegg, til da: Ciao




12 kommentarer:

fruentimmeret sa...

Her var det mange fine bilder fra vakre Innsbruck. Denne flotte byen kan trygt besøkes på andre tider enn vinterstid.

Hyggelig at dere endelig fikk tid til en overnatting denne gangen.

Kos dere videre på hjemturen ;)

Heidi sa...

Vi bodde et par netter i Seefeldt for et par år siden. Vi sveipa så vidt innom Innsbruck, men det regna så fælt at vi valgte å kjøre videre. Litt dumt ser jeg nå... :-)

Jorunns hobbyblogg sa...

Så fine bilder, har vært der et par ganger, fin by. Prøvde meg på å snakke tysk der, og dama spurte om jeg kunne engelsk.... Hurra for norsk skoletysk :-/ Blir spennende og se hvor neste stop blir, ha en fin kveld
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Tusen takk for turen. Godt at jeg fikk bli med dere for jeg drømmer også om en tur til Sveits eller Østerike på sommerstid, men har problem med å få med Mannen......

God tur videre.

vimza sa...

wow så lekker by:) dette må jo prøves:) og ikke om lenge:) gleder meg veldig til sensommeren:) jeg kommer nok til å spørre deg om mange tips:)

jeg er veldig spent, kan den wiernesnitzelen der slå italiensk mat???? hehe:)

ha en fantastisk søndag:= )
klem Yvonne!

Mette sa...

Dette var fristende! Har ogsa tenkt pa en fjellferie en sommer, men familien insisterer pa sol, sjo og varme... Far kanskje hape Professoren skal pa en konferanse hit en gang og jeg kan hive meg med! :-)

Olavs Blogg sa...

Hei igjen. Har nok tittet igjennom det meste nedover i bloggen. Her strømmer det på av inntrykk og nye impulser så en blir ganske slått ut enkelte ganger. Sist men ikke minst, Innsbruck ser ut til å være en nydelig by. Har ikke vært der, men skulle gjerne ha tatt en tur. Fint innslag.
Ha en god søndag.

Anonym sa...

I have been to Innsbruck...beautiful place! I know what is in your bag...! I bet you LOVE it!

Anonym sa...

PS. I have also eaten wienersnitzel in Innsbruck and it was absolutely DELICIOUS!!!They certainly know how to make them!

Elisabeth sa...

HURRA!!! Nye reiseskildringer fra Helen og Terje's biltur opp gjennom Europa. Love it!

Innspruck har jeg aldri vært i, men i flere andre østerriske byer. Mange av byene likner jo på hverandre også. Det er så vakkert med alpene som bakgrunnsteppe. Ser fint ut, Helen. Du skulle jobbet i reiselivsbransjen (men det gjør du forresten på en måte også. Indirekte). Du lager fristende innlegg. Får lyst til å pakke kofferten og finne passet promte jeg.

Slike wienersnitzler de lager av kalvefilet i Østerrike finnes ikke maken til. Saftige inni og sprø på utsiden. Mmm...

Nix, ingen ferie enda her. Jobbe tre uker til. Men nå er tur til "Big Apple" bestilt. 6.august!!!
Juhuu!!!

Nydelig aften, med eller uten fotballfinale?

Bente's sa...

Så kjekt å bli så positivt overrasket over reisesteder som en forbinder med å dra til på helt andre årstider. Du tar så "levende" bilder - ordentlig fine og skildrene.
Husker veldig godt wienersnitzlene fra de gangene jeg har vært i Østerrike for mange år siden. Tysk mat også...nam nam.

Ha en fantastisk flott ny uke!

Bent'n

Kjersti sa...

Jeg husker Innsbruck spesielt fra en bok jeg leste i ungdommen "Ina i Innsbruck". Leste du Ina-serien? Jeg syntes de bøkene var så fine! Det ser ut som det er veldig koselig der, minner meg om da jeg var i Bayern.

Jaså, du tror Bamse kommer til å bli litt bortskjemt, hmmm... Vel, vi får jo se hvor flinke vi klarer å være til å holde fast på de prinsippene vi foreløpig er blitt enige om. Og hundegården er rett rundt hjørnet, regn med at det blir innlegg om den også! :)