27. juni 2012

En tur rundt i hagen.....

...og ett siste bad i bassenget......

Oliven trærne har greid seg, hurra !

Så dårlig ut for mange av de, etter snø som de fikk på seg i mars mnd. Oliven trær er veldig ømfintlige, og endel hadde fått knekt grener, og så ikke ut til å være i live....men, jammen meg har de alle overlevd, ette rå ha blitt klippet ned, "limt" sammen og bundet opp:

Blomster og bier:

Sjasminen ved utedusjen, har blitt enorm, for å si det rett ut:

Lavendel i full blomst, lukter helt fantastisk !

Samt den nye delen av hagen, rund badmintonbanen har kommet seg, gresset har voks, og oleander har fått blomster. Noen få valmuer igjen, og gladiol løkene jeg la ned her og der....titter opp i "steinrøysa":

Min favoritt rose er på vei opp under taket, og har masse roser:


Da er det bare å pakke bilen full med vin,  da vi begynner kjøreturen hjem over....første stopp...............

9 kommentarer:

Thing sa...

Herlighet for noen fantastiske bilder
For et sted!
Og dette reiser du fra? ;) Hehe..

Kan nesten kjenne lukten av lavendel helt hit =)

God tur hjem! =]

Jorunns hobbyblogg sa...

så nydelige blomster, og for ikke å snakke om bassenget, så superdeilig ut!! Endelig godt og varmt her og, deilig med sommer!!
God tur nordover!

Jorunn

Bente sa...

Synes du virker litt vemodig idag og det forstår jeg. Har Terje fått tilbake bilen? Fyll den med masse deilig Prosecco og den deilige hvite vi smakte. Her på Skjærhalden har vi en italiener som selger parmesan og mye annet godt. Se Cosimos olje, webside tror jeg. God kjøretur hjem.

Anonym sa...

Beautiful pictures...the garden looks so lovely!
You certainly have "green fingers"!!!

Kjersti sa...

Nydelige bilder! Får jo bare sett dem på mobilen nå, får se bedre når jeg kommer hjem. Men jeg vet jo litt hvordan det ser ut :)

Fru Tunheim sa...

Tror jeg kanskje ville hatt problem med å reise fra det stedet der og ikke brukt det selv.....nydelig!

Janne sa...

Nydelig bilder av nydelig blomster...

Og forresten, det er Kristin som er på Instagram som kristin_sin.. Og jepp, det var jeg som fikk henne dit :-)

Anne sa...

Gid! sa trønderkjærringa, var det jeg som skulle overta denne plassen for litt rekreasjon :-) trenger, det nemmelig både sol, varme og litt hvile, for her går litt i hundre om dagen. Sommer ja, men langt fra ferie på min kant, ikke ennå, hagearbeid de lux, og jeg har fått motorsagmassakeren på besøk, store trær og vedarbeid, men må vel til...

Så fantastiske flott ut dette, kjenner det frister så. Heldig er i alle fall de som skal leie hos deg Helen.

God tur oppover, kjør forsiktig vennen.

p.s. Ta med sommeren når du kommer, he he

Anneklem.

Heidi sa...

For et fantastisk sted du har!